کریپتو

کریپتو

ارز کریپتو چیست ؟

 Crypto خلاصه شده Cryptocurrency   می باشد که (crypto ) رمز (Currency) ارز معنی می شود که کریپتو تکنیک رمز نگاری برای ساخت می باشد.این ارزها در فضای دیجیتال و بصورت مجازی ساخته شده اند، کریپتو از یک سیستم غیر متمرکز وتوزیع شده برای ازبین بردن خرج مضاعف (ِDoublespend) برای تایید ثبت تراکنش ها به کار برده می شود. کاربران از این پلتفرم برای فعالیت هایی از جمله دریافت وارسال وکسب سود کوین CRO وبرای پشتیبانی از برنامه پرداخت موبایل کار استفاده کنند. کریپتو قصددارد در آینده دسترسی به بستر CRO را افزایش دهد ومحصولات خود را ارتقا و پشتیبانی کند.

بنیان گذاران ارز کریپتو

این ارز توسط  Crypto.com  باهدف قرار دادن ارزهای دیجیتال در کیف پول راه اندازی شد واین شرکت در ژوئن 2016 تحت عنوان MancoTechnologiesGmbH باهمکاری کریس مارسالک Kris marszalek رافائل ملوRafael Melo گری اور Gary or وبابی باو BobbyBao تاسیس شد.

مزایای کریپتو

تمرکز اصلی CRO برای ارائه ابزار هوشمند به کاربران است که از آن برای پرداخت ترید و خدمات مالی استفاده کنند با خرید توکن کاربران می توانند سرمایه خود رادرسایت ذخیره کنند وبه عنوان یک نود عمل کنند وپردازش معاملات استفاده کنند و بااستفاده از این توکن کارمزد تراکنش را پرداخت کنند. اگر کاربران از برنامه پرداخت کریپتو برای انتقال ارزو خرید کارت استفاده کنند می توانند 10 الی 20 درصد از مبلغ کل پرداخت شده رابه حساب برگردانند.

معایب کریپتو

این ارز بسیار محدود است بازده سالیانه APY بالا آن مربوط به استیکینگ از جمله مواردی است که مدل بیزینسی افراد رادر کریپتو سوال برانگیز می کند.

کریپتو چگونه کار می کند؟

از انجایی که عملکرد کریپتو تا حدزیادی به کاربران وابسته است پس نقش کاربران در مدیریت این شبکه را بیان می کنیم

خریداران  (Customers)  خریداران برای پرداخت ارزهای رمز نگاری شده استفاده و در ساختار بلاک چین CRO این امکان را ایجاد می کند تاتراکنش به صورت ناشناس انجام شود.

تجار (Merchants) با ارائه محصولات وخدمات نقش مهمی در کسب ارزهای رمز نگاری شده ایفا می کند.

مشتریان خرید ارزهای دیجیتال (Cryptocustomer acquirers) مشتریان خرید ارزها پرداخت های مربوط به ارزهای رمز نگاری شده را مدیریت ومسئول تسهیل در روند معاملات هستند. وبه عنوان وثیقه قفل شده استفاده وقرار می دهیم.

تجار خریدار (Merchant Acquirers) این کاربران معاملات تجاری را از سمت تجار راه اندازی ومدیریت می کنند وتوکن  CROرادر قالبa وثیقه به امانت می گذارند.

کیف پول های ارز کریپتو

Ledger NanoS

Terzor one

Exodus

Coinomi

MetaMask

Turstwallet

LedgerNanoX

TerzorModelT

imToken

کاظمی

1401/03/05

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه