ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﻧﺩﻳﮑﺎﺗﻭﺭ ﻣﻳﺎﻧﮕﻳﻥ ﻣﺗﺣﺭﮎ ﻧﻣﺎﻳﯽ EMA
ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ EMA ﻧﻮﻋﯽ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ MA ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻭﺯﻧﯽ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻭﺯﻧﯽ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺳﺎﺩﻩ SMA ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺸﺎﻫﺪﺍﺕ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻗﻴﻤﺖ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺗﺮﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ .
ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ EMA ﻧﻮﻋﯽ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ MA ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﻭ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻭﺯﻧﯽ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻭﺯﻧﯽ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺳﺎﺩﻩ SMA ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﯼ ﻣﺸﺎﻫﺪﺍﺕ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻗﻴﻤﺖ ﺟﺪﻳﺪ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﺗﺮﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ .
ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ EMA :
ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ EMA ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺍﻭﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺳﺎﺩﻩ SMA ﺭﺍ ﺩﺭ ﻁﯽ ﻳﮏ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺧﺎﺹ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﻨﻴﺪ . ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ SMA ﺳﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ SMA : ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺟﻤﻊ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﺳﻬﺎﻡ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺑﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﻳﺪ . ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺣﺎﺻﻞ ﻳﮏ SMA 20 ﺭﻭﺯﻩ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺟﻤﻊ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎﯼ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﺩﺭ ۲۰ ﺭﻭﺯ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻭ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺁﻥ ﺑﺮ ۲۰ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﻳﺪ . ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﻳﺪ ﺿﺮﻳﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺯﻥ ﺩﻫﯽ EMA ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺍﻳﻦ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﻳﺪ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮐﻨﻴﺪ :
+1 ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪﻩ ÷ ۲
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺿﺮﻳﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﻨﺪﻩ ﯼ ﻳﮏ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ۲۰ ﺭﻭﺯﻩ ۲÷ ۲۰+۱ =۰٫۰۹٥۲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺁﺧﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ EMA ﻓﻌﻠﯽ ، ﺍﺯ ﻓﺮﻣﻮﻝ ﺯﻳﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ :
EMA ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ + ﺿﺮﻳﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﻨﺪﻩ × ] EMA ) ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ – ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎﻳﯽ) [
EMA ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ SMA ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻘﺎﺩﻳﺮ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺮﺍﯼ EMA ﺑﺎ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺗﺮ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ EMA ﺑﺎ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻁﻮﻻﻧﯽ ﺗﺮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ EMA ﺑﺎ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ۱۰ ﺿﺮﻳﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﻨﺪﻩ ﯼ ۱۸٫۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻪ ﺟﺪﻳﺪﺗﺮﻳﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻗﻴﻤﺖ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ EMA ﺑﺎ ﺑﺎﺯﻩ ﯼ ﺯﻣﺎﻧﯽ ۲۰ ﺿﺮﻳﺐ ﺍﻓﺰﺍﻳﻨﺪﻩ ﯼ ۹٫٥۲ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ . ﻫﻢ ﭼﻨﻴﻦ ﺩﺭ EMA ﺍﺯ ﻁﺮﻳﻖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺎﺯ ، ﺑﺎﻻ ، ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻳﺎ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﻬﺎﻳﯽ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﯽ ﺁﻳﺪ .
ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﻳﺪ؟
ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ۱۲ ﻭ ۲٦ ﺭﻭﺯﻩ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﺘﺪﺍﻭﻝ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺎﯼ ﻗﻴﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻭ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﯼ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻣﺪﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ۱۲ ﻭ ۲٦ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﻳﯽ ﭼﻮﻥ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻫﻤﮕﺮﺍﻳﯽ ﻭﺍﮔﺮﺍﻳﯽ MACD ﻭ ﻧﻮﺳﺎﻧﮕﺮ ﺩﺭﺻﺪ ﻗﻴﻤﺖ PPO ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻭﻧﺪ . ﺑﻪ ﻁﻮﺭ ﮐﻠﯽ EMA ﻫﺎﯼ ٥۰ ﻭ ۲۰۰ ﺭﻭﺯﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﻭﻧﺪﻫﺎﯼ ﻁﻮﻻﻧﯽ ﻣﺪﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﻭﻗﺘﯽ ﻗﻴﻤﺖ ﺳﻬﺎﻡ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ۲۰۰ ﺭﻭﺯﻩ ﯼ ﺧﻮﺩ ﻋﺒﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻳﮏ ﻭﺍﺭﻭﻧﮕﯽ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮔﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﻨﻴﮑﺎﻝ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻁﺮﺯ ﺻﺤﻴﺤﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﭘﺮﻣﺎﻳﻪ ﺍﯼ ( ﺷﻔﺎﻓﯽ ) ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﻳﺎﺑﻨﺪ . ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺎﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺑﺪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﻭﻳﺮﺍﻧﮕﺮﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ . ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﺤﺮﮐﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺩﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﻨﻴﮑﺎﻝ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ ، ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﯼ ﺗﺎﺧﻴﺮﯼ ( ﻋﻘﺐ ﻣﺎﻧﺪﻩ ) ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ، ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺍ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻭ ﻳﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﺍﻏﻠﺐ ﺍﻭﻗﺎﺕ ، ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺯﻣﺎﻥ ، ﺧﻂ ﺷﺎﺧﺺ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺣﺮﮐﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﺪ . ﻧﻘﻄﻪ ﯼ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻗﺒﻼ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺷﺪﻩ EMA . ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻀﻞ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ EMA ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﺍ ﻗﺎﻁﻌﺎﻧﻪ ﺗﺮ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺳﺮﻳﻊ ﺗﺮ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ EMA ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺳﺘﻨﺘﺎﺝ ﺳﻴﮕﻨﺎﻝ ﻭﺭﻭﺩﯼ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .
ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﻴﻦ EMA ﻭ SMA
ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻋﻤﺪﻩ ﯼ ﺑﻴﻦ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﻧﻤﺎﻳﯽ ﻭ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺘﺤﺮﮎ ﺳﺎﺩﻩ ﺣﺴﺎﺳﻴﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮ ﻳﮏ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ . ﺑﻪ ﻁﻮﺭ ﺧﺎﺹ EMA ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ SMA ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻘﺎﺩﻳﺮ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﻳﮑﺴﺎﻧﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﯽ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻫﺮﺩﻭ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮔﺮﺍﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﻴﺮﻧﺪ ﺗﺎ ﻧﻮﺳﺎﻧﺎﺕ ﻗﻴﻤﺖ ﺭﺍ ﻳﮑﻨﻮﺍﺧﺖ ﮐﻨﻨﺪ . ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ EMA ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺟﺪﻳﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻗﺪﻳﻤﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ SMA ﻫﺎ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺑﻴﺸﺘﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻭﺍﮐﻨﺶ EMA ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻋﻠﺖ ﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ EMA ﻣﻴﺎﻧﮕﻴﻦ ﺗﺮﺟﻴﺤﯽ ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﮔﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ .
مولودی
1400/10/22
دیدگاه کاربران
(0 دیدگاه)