جهش ۲۰ درصدی قیمت SAND هم‌زمان با رکود بازار؛ دست مِتا هم به سندباکس نمی‌رسد

جهش ۲۰ درصدی قیمت SAND هم‌زمان با رکود بازار؛ دست مِتا هم به سندباکس نمی‌رسد

در کنار رشد قیمت توکن‌های متاورسی، شایعاتی مطرح شده است مبنی بر اینکه شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری قصد دارند بازی‌های مشهور مبتنی بر بلاک چین را خریداری کنند. با اینکه افرادی همچون بنیان‌گذار سندباکس اعلام کرده‌اند هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد، بسیاری از افراد همچنان نسبت به این مسئله شک دارند.

به گزارش دی‌کریپت، قیمت سندباکس تنها چند روز بعد از اینکه شرکت‌های فعال در صنعت فناوری، از جمله مِتا (Meta – فیس‌بوک سابق) و مایکروسافت، اعلام کردند انجمن استانداردهای متاورسی (The Metaverse Standards Forum) را تشکیل خواهند داد، تقریباً ۲۰ درصد افزایش یافت.

هنگام نگارش این مطلب، توکن سندباکس نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۲ درصد رشد داشته و به قیمت ۱.۳۳ دلار رسیده است. در همین بازه زمانی، قیمت توکن دیسنترالند هم تقریباً ۵.۳ درصد افزایش یافته و به ۱.۰۴ دلار رسیده است.

عملکرد برترین توکن‌های فعال در حوزه متاورس در ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته.

سندباکس و دیسنترالند بازی‌های مبتنی بر اتریومی هستند که کاربران می‌توانند زمین‌های مجازی موجود در آنها را گاهی با قیمت میلیون‌ها دلار بخرند. در نهایت، اگر متاورس، اینترنت آینده مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی (NFT)، به همان صورت که بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند، شکوفا شود، هرکدام از این سرمایه‌گذاران زمین‌های مجازی می‌توانند به‌شدت سود کنند. علاوه بر این، هرکدام از این بازی‌ها می‌توانند هدف یکی از شرکت‌های شناخته‌شده و فعال در صنعت فناوری باشند. البته شایعاتی هم در این زمینه پخش شده است.

با این حال، سباستین بورگت (Sebastien Borget)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی بازی سندباکس، برای چندمین بار در پاسخ به شایعات مربوط به خرید این بازی توسط شرکت مِتا، اعلام کرد که هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد.

انجمن استانداردهای متاورسی که شامل شرکت‌های علی بابا (Alibaba) و سونی (Sony) هم می‌شود، در روز سه‌شنبه راه‌اندازی شد و به‌دنبال تقویت هماهنگی و همکاری میان صدها شرکتی است که برای تثبیت خود در صنعت متاورس تلاش می‌کنند.

بسیاری از اعضای جامعه وب ۳.۰ اما همچنان نسبت به پروژه‌های این حوزه تردید دارند. دنی گرین (Danny Greene)، مدیر کل میبیتس دائو (Meebits DAO)، در این باره گفته است:هدف نهایی ما این است که برای آینده‌ای غیرمتمرکز بجنگیم و اینها شرکت‌هایی هستند که نماینده سهام‌دارانشان هستند.

 یات سیو (Yat Siu)، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی انیموکا برندز (Animoca Brands) که یک شرکت نرم‌افزاری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر ۵ میلیارد دلاری است و پشت پروژه‌های متاورسی زیادی از جمله سندباکس قرار دارد، در گذشته جاه‌طلبی‌های مِتا را «استعمار دیجیتالی» نام‌گذاری کرده بود.

 

بی بیت

1401/04/07

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه