متیک

متیک

ارز متیک چیست؟

ارز دیجیتال متیک MATIC، یکی از ارزهای دیجیتال است که بر روی پلتفرم پالیگان Polygon در قالب توکن ایجاد شده است.

پلتفرم پالیگان در گذشته با عنوان متیک نتورک (Matic Network) به معنای شبکه متیک، شناخته می شد.

هدف از ایجاد توکن متیک، افزایش مقیاس پذیری اتریوم بوده است. توکن متیک در توسعه زیرساخت اتریوم نقش مهمی ایفا کرده است.

کاربران می توانند با استفاده از شبکه متیک، معاملات مبتنی شبکه اتریوم را در کوتاه ترین زمان انجام دهند.

توکن متیک با به کارگیری زنجیره های جانبی پلاسما که در ادامه توضیح می دهیم، شبکه ای ایمن و کاربرپسند را ارائه کرده است. به این ترتیب همکاری بین شبکه و برنامه های غیر متمرکز Dapp بهبود می یابد.

استفاده از پلاسما در پلتفرم پالیگان، دسترسی آسان توسعه دهندگان را به برنامه های Dapp فراهم کرده است.

تاریخچه وبنیان گذاران متیک

. این پلتفرم توسط دو توسعه دهنده با تجربه بلاکچین، با نام های Jaynti Kanani و Sandeep Nailwal تاسیس شد.در سال 2019 تیم پلی گان کمک بزرگی به اکوسیستم اتریوم کرد. این تیم بر روی پیاده سازی MVP پلاسما، پروتکل WalletConnect و موتور اتریوم کار کردند. از دیگر بنیانگذاران پلی گان می توان به Jaynti Kanani اشاره کرد. این فرد در حال حاضر به عنوان مدیرعامل پلی گان فعالیت می کند. Kanani یک توسعه دهنده و مهندس بلاکچین است که در حال حاضر به عنوان مدیر عامل Polygon فعالیت می کند.

ارز متیک چه ویژگی هایی دارد؟

1.مقیاس پذیری: پلتفرم پالی گان Polygon به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان برای حل مشکلات مقیاس پذیری استفاده کرد همچنین می توانید با استفاده از آن مقیاس پذیری را به دست آورد.

2.توان و قدرت عملیاتی بالا: پلتفرم پالی گن می تواند با استفاده از ساختار زنجیره جانبی خود میلیون ها تراکنش را انجام دهد. یک زنجیره در پلتفرم پالی گان می تواند تا 65000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

3.امنیت: این پلتفرم در ساختار خود از الگوریتم اثبات سهام یا PoS استفاده می کند. استفاده از این الگوریتم سبب شده است تا امنیت این پلتفرم افزایش یابد.

4.قابلیت همکاری: در حال حاضر پالی گان در حال کار بر روی قابلیت همکاری دارایی های دیجیتال بین زنجیره های مختلف و بلاکچین است. این پلتفرم قصد دارد به زودی ارزهای رمزپایه مبتنی بر ERC-20 و NFTهای مبتنی بر ERC-721 را نیز در برگیرد.

کیف پول های ارز دیجیتال متیک MATIC

کیف پول های سخت افزاری پشتیبان کننده رمز ارز متیک MATIC:

1.Ledger

2.Trezor

3.SafePal

4.CoolWallet S

کیف پول های نرم افزاری پشتیبان کننده ارز دیجیتال متیک MATIC:

1.Atomic

2.MyEther

 

بی بیت

1401/04/02

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه