ماسک

ماسک

ماسک (MASK) چیست؟

شبکه ماسک (Mask) در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد تا به کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر این امکان را بدهد تا پیام‌های رمزنگاری را با دوستانی که اجازه مشاهده و رمزگشایی پیام‌ها را دارند، به اشتراک بگذارد. شبکه ماسک (Mask) در حال حاضر توانایی تامین اعتبار برنامه‌های گیت کوین، برنامه‌های مربوط به پرداخت‌های نظیر به نظیر و عملکرد ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را دارد.

نام توکن این پروژه Mask است. Mask یک توکن حاکمیتی است که هر توکن نشان دهنده یک رای در سیستم است. این پروژه برای افزایش ارزش توکن خود با پروژه‌هایی مانند متامسک، Mirror، یونی‌سواپ، Transak و کوین مارکت‌کپ همکاری می‌کند. افرادی که این توکن را دارند از طریق سهام یا استیکینگ توکن‌های خود، رای می‌دهند.

مخترع ماسک (MASK) چه کسی است یا توسط چه تیمی ساخته شده است؟

پلتفرم ماسک در شانگهای چین توسط فردی به نام «سوجی یان« (Suji Yan) در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد. وی پیش از تاسیس این شبکه، Dimension. im را راه‌اندازی کرد که محصولاتی با هدف حمایت از آزادی اجتماعی است. اعضای تیم ماسک در رشد این پلتفرم و رمزارز آن بسیار تاثیرگذار است.

هدف از ساخت ماسک (MASK)

هدف شبکه ماسک (Mask) این بوده که به کاربران امکان دهد از برنامه‌های غیرمتمرکز پرداخت‌های رمزنگاری، امور مالی، ذخیره غیرمتمرکز، تجارت الکترونیک و همچنین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. این اکوسیستم Applet نام دارد. همچنین از سیستم عرضه اولیه توییتر استفاده می‌کند. بدین صورت که به کاربران اجازه می‌دهد تا در صدور توکن‌های جدید در توییتر مشارکت کنند. این روش نوعی روش جذب سرمایه جدید است که شبکه ماسک آن را راه‌اندازی کرده است.

کاربرد ماسک (MASK)

این شبکه پروتکلی است که به کاربران خود امکان ارسال پیام‌های رمزگذاری را از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی می‌دهد.

ماسک (MASK) چگونه کار می‌کند؟

اداره این اکوسیستم زیر نظر MaskDAO انجام می‌شود. دائو از دارندگان ارز دیجیتال است که این دارندگان تصمیم نهایی را در مورد رمزارز ماسک و تمام معیارهای ارز دیجیتال ماسک و همچنین میزان استفاده از صندوق ذخیره می‌گیرند. این دارندگان با میزان رمزارزی که دارند در قراردادهای پیشنهادی رای می‌دهند. پس از رای‌گیری که معمولا از ۱ ساعت تا ۳ روز طول می‌کشد، فقط می‌بایست از ارز دیجیتال ماسک Mask استفاده کنند که باید از ۷ روز قبل از رای‌گیری در حساب آن‌ها موجود باشد. جالب است بدانید ماسک نتورک توسط قوی‌ترین تیم‌های Web ۳.۰ ساخته شده که باعث رشد این پلتفرم و ارز دیجیتال آن شده و همچنین برای موفقیت این پروژه تمام تلاش خود را می‌کنند.

۳مزایای ماسک (MASK)

قابلیت استیک دارد.

دارای پلتفرمی ایمن است.

دارای رده تکنولوژی بلاک چین نسل دوم است.

۴معایب ماسک (MASK)

مقیاس‌پذیری این پروژه متوسط است.

بهترین کیف پول‌های ماسک (MASK)

انواع کیف پول سخت افزاری ماسک نتورک

کیف پول لجر (Ledger)

انواع کیف پول موبایلی و دسکتاپ ماسک نتورک

کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

کیف پول موبایلی تراست ولتق (Trust Wallet)

کیف پول موبایلی و دسکتاپ اتمیک (Atomic wallet)

کیف پول موبایلی و دسکتاپ کوینومی (coinomi)

کیف پول موبایلی، دسکتاپ و تحت وب متامسک (MetaMask Wallet)

 

بی بیت

1401/04/01

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه