استورج

استورج

ارز استورج چیست؟

ارز دیجیتال استورج (Storj) یک پلتفرم منبع باز مبتنی بر بلاک چین ذخیره سازی غیرمتمرکز فایل هاست .این ارز برای ایجاد انگیزه برای به اشتراک گذاشتن فضای دیسک وپاداش دادن به کاربران است.

کلمه استورج از واژه انگلیسی  Storage  به معنی ذخیره سازی آمده است.این ارز به کاربران این امکان را می دهد که فضای خالی دیسک خود را اجازه دهند. کاربرانی که نیازبه ذخیره آنلاین فایل ها دارند می توانند به شبکه متصل شوندومنابع ذخیره سازی موجود را از اجازه دهندگان به اکوسیستم اجاره دهند.

این ارز پلتفرمی است برای پشتیبانی وانتقال رسانه ها . این پلتفرم با پشتیبانی از سرویس ذخیره سازی وباکمک وجود مقادیر زیادی از فایل های ویدیویی ،صوتی ،عکس و...به پلتفرم تحویل محتوای رسانه ای همه منظوره تبدیل می شود .

ویژگی های ارز استورج

هزینه پایین تر

فضای ذخیره سازی امن وخصوصی بیشتر

مقیاس پذیری بهتر

ارز استورج چگونه کار می کند؟

این ارز باتوجه به شباهتی که به تورنت  Torent  دارد، تورنت به صورت شبکه های نظیر به نظیر (P2P) عمل می کند که در آن هر فایل ذخیره شده به بخش های کوچک زیادی تقسیم می شود وسپس بین کاربران توزیع می شود وکاربران نسخه های مختلفی را ذخیره سازی می کنند هنگامی که یک  کاربر یک کپی از فایلی را در خواست می کند یک seedبه سایر تکه های فایل که در اختیار سایر کاربران ارسال می شود و نرم افزار تورنت قطعات فایل را جمع آوری و فایل اصلی را بازسازی می کند.

بنیان گذاران استورج

این ارز توسط شاون ویلکینسون (Shawn Wilkinson ) درسال 2014 و جان کوین اولین وایت پیپر باتوسعه سیستم های بانکداری مشغول بوده است.

کاظمی

1401/03/14

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه