بایت کوین

بایت کوین

 ارز دیجیتال بایت کوین چیست ؟

بایت کوین یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است . در جولای سال 2012 بود که خلق شد ویکی از اولین وبهترین ارزهای دیجیتال توسعه یافته است . کارشناسان معتقدند که این ارز دیجیتال می تواند آینده درخشانی داشته باشد ،به دلیل اینکه تنها 47/184میلیارد واحد از آن رامی توان استخراج ویاتولید کرد .

ارز دیجیتال بایت کوین یک ارز سوس باز (open source)وقابل توسعه است،هر کاربری می تواند با پیوستن به شبکهبایت کوین آن را توسعه دهد وبه پیشرفت آن کمک کند . بایت کوین یک سیستم پرداخت همتا به همتاست وبسیاری از کاربردهای بیت کوین رادارد .تیم قدرتمند بایت کوین درتلاش است تا موضوعاتی که برای پیشرفت بیت کوین مطرح شده بود رادر ارز خود اجرا وآن راتوسعه دهد .بایت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است وآن را بانماد BCNنشان می دهند .

هدف از خلق بایت کوین

هدف اصلی وبزرگ بایت کوین انجام تراکنش ها به صورت ناشناس وغیر قابل ردیابی وهمچنین بدون کارمزد بودن آن است .شما می توانید براحتی سرمایه هایتان را انتقال دهید بدون اینکه کسی بخواهد از این موضوع باخبر شود ،این ارز دیجیتال برای ناشناس بودن تراکنش ها از امضای حلقه ای (Crypto Note)استفاده می کند .

تیم پشتیبانی بایت کوین

سیستم بایت کوین از زمان خلق سال 2012تابحال یک پروژه تقریبا شکست خورده به حساب آمده است . در گذشته تیم های گوناگونی بر روی این سیستم کار کرده اند که به نظر می آید ارتباطی بایکدیگر نداشته اند .تقریبا می توان گفت که در سال 2017بودکه تیماصلی بایت کوین تصمیم گرفت که تحول جدیدی را ایجاد نماید تیم بایت کوین تاحدودی ناشناس است وتنها چند نام وعکس از صورت افراد درسایت آن ها وجود دارد .هدف اصلی این پروژه حریم خصوصی کاربران است .

بایت کوین چگونه کار می کند؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم عملکرد بایت کوین مشابه بیت کوین است . بااین تفاوت که بایت کوین در تلاش برای بهتر کردن بعضی مواردهایی است که درباره بیت کوین مطرح می باشد . موضوعاتی مانند حفظ حریم خصوصی ،همچنین ایده هایی نیز در خصوص انعطاف پذیر کردن این کوین وجود دارد تابتوانند مقیاس پذیرتر باشند .

تراکنش ها در بیت کوین روی یک دفتر کل عمومی ثبت می شوند این کار باعث می شود که کاربران بتوانند تراکنش های بین کیف پول ها را ردیابی کنند تنها راه برای ناشناس نگه داشتن تراکنش ها در بیت کوین استفاده از شخص سوم برای ترکیب تراکنش هاست اما بایت کوین بااستفاده از الگوریتم cryptonotتراکنش ها راخصوصی می کند به این معنا که دیگر تراکنش ها قابل ردیابی وقابل اتصال نخواهد بود دراین روش برای هر تراکنش از یک کلید عمومی یکبار مصرف استفاده می شود .حتی اگر گیرنده ثابت باشد . به این طریق مشکل استفاده دوباره از آدرس ها حل شده وردیابی کردن تراکنش ها کاهش می یابد برای حذف کردن اتصال بین تراکنش ها وافراد مشترک در تراکنش بایت کوین از امضای حلقوی یکبار مصرف استفاده می شود

در این امضاهای حلقوی امضای فرد فرستنده بادیگر اکانت ها در شبکه ترکیب شده وکنترل سطح ناشناس امضارا در اختیار خود فرد قرار می دهد.

  

جلیلی

1401/02/26

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه