لیسک

لیسک

ارز دیجیتال لیسک LSKچیست ؟

لیسک یک ارز رمز پایه است که هدف آن خدمت به عنوان بستری برای برنامه های غیرمتمرکز DAppاست هدف این پروژه این است که به توسعه دهندگان اجازه دهد مهارت های  بیشتری رابرای ساخت DApp ها انتقال دهند ،زیرابه آن ها امکان می دهد برنامه هایی بااستفاده از زبان Iayascriptبنویسند ،که هردو به طور گسترده ای در توسعه وب استفاده می شوند . بااین حال ،لیسک توسعه دهندگان را قادر می سازد تا از طریق آنچه به عنوان زنجیره های جانبی یا ساید چین sidechain نامیده می شود .بلاک چین منحصر بفرد خود را در شبکه DAppلیسک ها وارزهای رمز پایه ایجاد کند.این زنجیره های جانبی به بلاک چین Liskوابسته هستندوباتوجه به نیازهای DAppلیست قابل تنظیم هستند .

اگر بخواهیم پلتفرم لیسک Liskرابطور دیگر تعریف نماییم ،می توان گفت لیسک یک پلتفرم بلاک چین open source  است که از توکن های LSKپشتیبانی میکند وبه توسعه دهندگان این امکان رامی دهد تا برنامه های غیر متمرکز را به زبان برنامه نویسی JavaScriptبنویسند .پلتفرم لیسک به توسعه دهندگان این امکان رامی دهد تا برنامه های کاربردی رادر زنجیره جانبی یاساید چین خود که به شبکه لیسک متصل هستند باتوکن اختصاصی خود بسازد . لیسک درحال آماده سازی کیت توسعه نرم افزار SDKخود است این همان چیزی است که به شما امکان ایجاد بلاک چین شخصی خود را می دهد SDKبرای این کار JaVaScriptاستفاده می کند Dappهای ساخته شده در شبکه لیسک در زنجیره های جانبی منفرد اجرا می شود تاشبکه لیسک ومقیاس پذیری آن را به خطر نیاندازد .

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال لیسک LSKتوکن ارائه شده پلتفرم لیسک است که از این رمز ارز برای پرداخت هزینه های عملیات ورای دادن درباره بروز رسانی های پیشنهادی قوانین نرم افزار استفاده می شود .

تاریخچه وبنیانگذاران ارز دیجیتال لیسک

از جمله بنیان گذاران این ارز دیجیتال می توان به OliverBeddowsوMaxKordexاشاره کرد که این دو نفر پروژه لیسک را از سال 2017آغاز کردند. ماکس کوردک رئیس لیسک است و مسئول استراتژی وتجارت رانیز در آنجا برعهده دارد . Lightcurveیک مرکزی برای مشاوره توسعه محصول بلاک چین باتمرکز ویژه بر بازایابی ،کدگذاری وپشتیبانی است 

الیور بددوزمعاون رییس لیسک است ومدیر Lightcurve نیز می باشد هردوفردی که نام بردیم در برنامه های غیرمتمرکز ،مشاوره بیت کوین و بلاک چین ،مشاوره راه اندازی ومدیریت آن ها تخصص دارند .

عملکرد لیسک Liskچگونه است ؟

تیم بنیان گذار لیسک برای اینکه به بلاک چین دسترسی بهتری داشته باشد وعملکرد خود رابهبود بخشد کیت های توسعه نرم افزار SDkرا که براساس زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است ،ایجاد کرد . کیت توسعه نرم افزار لیسک یعنی SDKبرای ساخت برنامه های غیر متمرکز سازگار بالیسک استفاده می شود .

کیت توسعه نرم افزار SDKشامل سه مولفه اصلی زیر می باشد .

LiskFramework این بخش تعاملات بین ماژول های DAppراتسهیل می کند .

Lisk Elementsمجموعه ای از کتابخانه های کد گذاری است .

LiskCommanderابزاری که به کاربران امکان تعامل بابلاک چین رامی دهد .

 

معرفی کیف پول های ارز دیجیتال لیسک

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس LedgerNano s

کیف پول سخت افزاری ترزور وان TreZor one

کیف پول دسکتاپی لیسک کور Lisk core

کیف پول لیسک هاب LiskHub

کیف پول لیسک نانو Lisk nano

کیف پول تحت وب کوین پیمنت coin payments

 

جلیلی

1401/02/25

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه