آرویو

آرویو

آرویو (َArweave)چیست ؟

آرویو(َArweave)یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که به دنبال ارائه بستری برای ذخیره نامحدود داده است . این شبکه باتوصیف خود به عنوان یک هارد درایو در وحله اول میزان Permaweb،لایه ای است که در بالای هارد دیسک Arweaveساخته شده است وشبیه به پروتکل HTTP است .

.شبکه  آرویو از توکن بومی خود یعنی ARبرای  ذخیره نامحدود اطلاعات شبکه استفاده می کند . لازم به ذکر است که آرویو خصوصیات مشترکی بادیگر پلتفرم های رمز ارزهایی همچون فایل کوین وSiaدارد به عبارتی می توان گفت آرویو یک پروتکل ذخیره داده است که براساس فناوری Blockweave ساخته شده است . این پروتکل در حال توسعه یک شبکه زیر بنایی است که می توان داده ها را برای همیشه ذخیره کرد واز طریق وب سایت خودبه آن دسترسی داشت .

آرویو (َArweave)خود رابه عنوان پروتکل بلاک چینذخیره سازی داده جدید توصیف می کند که برای اولین بار ذخیره سازی داده های دائمی راایجاد می کند .

تاریخچه و بنیان گذار آرویو (َArweave)

این پروژه برای اولین بار باعنوان (Archain)در اگوست 2017اعلام شد وبعدها در فوریه 2018 به آرویو (ًArweave)تغییر نا م داد وبطور رسمی در ژوئن 2018 آغاز به کار کرد . آرویو توسط سام ویلیامز (Sam Williams)و ویلیام جونز (WilliamJones)که هردو از نامزدهای دکتری دردانشگاه Kentمی باشند، تاسیس شد . ویلیامز باتجربه در سیستم های غیر متمرکز وتوزیع شده در این پروژه آمد .

تمرکز جونز برروی تئوری گراف وشبکه های عصبی بود . در حالی که ویلیامز تحصیلات تکمیلی خود را باتمرکز بر روی شرکت رها کرد ،جونز در اواسط 2018 پروژه را ترک کرد و دکترای خود رابه پایان رساند به گفته ویلیامز ،وی هنگام راه رفتن بر روی کوهی در اسکاتلند به این ایده رسید وبعدا این ایده رابرای جونز بدست آورد ،وبایکدیگر جزییات فنی پروژه را توسعه دادند . بعد از راه اندازی آرویو ،ویلیامز به عنوان مشاور یک شرکت منصوب شد . اگرچه شبکه آرویو بارهبری متمرکز تاسیس شد . اما در ژانویه 2020یک سازمان خود مختار غیر متمرکز را متشکل از اعضای اصلی جامعه برای توسعه وگسترش شبکه واکو سیستم آن راه اندازی کرد .

عملکردارز دیجیتال آرویو (َArweave است ؟

پلتفرم ارز دیجیتال آرویو دقیقا یک بلاک چین نیست .پلتفرم آرویو به جای یک زنجیره بلوک که حاوی تراکنش ها وداده ها است ویک طراحی معمول برای بیشتر ارزهای رمز پایه به شمار می رود ،داده های خود ردر گراف یا نمودار بلوک ها ذخیره می کند . این بدان معناست که هر بلوک به دو بلوک قبلی در آرویو متصل شده وساختاری به نام Blockweaveایجاد می کند .در واقع این در تضاد بابیت کوین است ،جایی که بلوک ها به ترتیب به هم متصل می شوند ویک زنجیره را تشکیل می دهند .

ارزهای دیجیتال دیگری مانند Hedera Hashgraph از ساختار گراف استفاده می کنند .

طراحی رمز ارز آرویو به گونه ای است که نحوه بررسی صحت معاملات از اکثر ارزهای رمز پایه متفاوت است . به عبارتد دیگر می توان بیان نمود که آرویو از مکانیزم دیگری به نام اثبات دسترسی یا Proof of Access استفاده می کند . به طور خلاصه ،Arweaveبه هر رایانه ای که در شبکه مشارکت دارد نیاز دارد تابررسی کند که یک بسته جدید از تراکنش ها ،حاوی یک نشانگر تصادفی انتخاب شده از بسته قبلی است . اگر آن نشانگر وجود داشته باشد ،معاملات جدید می توانند به شبکه اضافه شوند . به رایانه ای که بسته نرم افزاری جدید اضافه کند ،به عنوان ارز رمز پایه ARپاداش داده می شود . تایید دسترسی به شما اطمینان می دهد که رایانه های موجود درشبکه آرویو می توانند ،صحت تمام معاملات جدید را تایید کنند وتراکنش های قدیمی را دستکاری نکرده اند .

ویژگی ارز دیجیتال آرویو

از جمله ویژگی هایی که شبکه آرویو دار د این است که هرکسی که نرم افزار را اجرا می کند ،نوع داده مورد نظر خود را برای ذخیره سازی انتخاب می کند . این فرایند در اریو به عنوان تعدیل محتوا شناخته می شود . به زبان ساده ،رایانه های موجود درشبکه می توانند تصمیم بگیرند که چه نوع محتوایی را می خواهند میزبانی کنند شاید آن ها می خواهند فقط فایل های صوتی را میزبانی کنند وتصاویر رامیزبانی نمی کنند با بارگذاری محتوای جدید در شبکه ارویو از هر رایانه ای می پرسد که آیا داده را قبول می کند یا خیر .

کیف پول های ارز دیجیتال آرویو (َArweave)

کیف پول های پشتیبان کننده ارزآرویو عبارتند از

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor)

کیف پول سخت افزاری کول ولت اس (coolWalletS)

کیف پول نرم افزاری زنگو (ZenGo)

کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)

کیف پول موبایلی اتمیک (َAtomic)

کیف پول موبایلی جکس (Jaxx)

کیف پول تحت وب آرویو (Arweave Web ExtensionWallet)

 

جلیلی

1401/02/24

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه