سقوط آزاد رمزارز لونا؛ ریزش 99 درصدی .

سقوط آزاد رمزارز لونا؛ ریزش 99 درصدی .

قیمت ارز دیجیتال لونا Terra (LUNA) در 24 ساعت گذشته 99.99 درصد کاهش یافته و در زمان نوشتن این مطلب با قیمت نزدیک به صفر یعنی 0.00002758 دلار در برخی صرافی‌ها معامله می‌شود.

در حالیکه صرافی‌های بایننس و OKX این رمزارز را از فهرست خود حذف کرده‌اند، تعداد دیگر از صرافی‌های شناخته شده از جمله کوکوین، FTX ،Crypto.com و CoinDCX طی ساعات اخیر اعلام کرده‌اند که موضوع حذف کردن لونا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

همچنین رتبه این توکن که یکی از محبوب‌ترین‌ها ارزها محسوب می‌شده اکنون (در هنگام نوشتن این خبر) به 232 نزول پیدا کرده است.

فوربس در گزارش خود توضیح می‌دهد که کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود از اواخر سال 2020 کاهش پیدا کرده است. لونا (LUNA)، رمزارزی که به استیبل‌کوین terraUSD مربوط می‌شود، در پنج روز گذشته، تقریبا 99 درصد ارزش خود را از دست داده است و طبق داده‌های CoinMarketCap هم اکنون با قیمت 0.00002758 دلار معامله می‌شود.

همچنین این امر در حالی گزارش شده که استیبل‌کوین TerraUSD هم سقوط قابل توجهی را تجربه کرده و ارزش آن اکنون با کاهش 66 درصدی به 0.1634 دلار رسیده است.

بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته به خاک و خون کشیده شده بود و حالا نگرانی‌هایی از سوی تحلیلگران وجود دارد که سقوط ارزش ارز دیجیتال لونا باعث بی‌ثباتی بیشتر بازار کریپتو شود. بیت کوین هم اکنون (در هنگام نگارش این خبر) با قیمت 30,383.84 دلار معامله می‌شود که نسبت به 24 ساعت گذشته نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش فوربس، ارزش رمزارزهای دیگری مانند اتریوم، سولانا و کاردانو نیز در زمان مشابه بین 25 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

به دنبال این اتفاقات، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، معامله توکن‌های Terra (Luna) و TerraUSD (UST) را در پلتفرم خود متوقف کرده است. «چانگ پنگ ژائو» بنیانگذار و مدیرعامل بایننس در رشته توییت جدید خود توضیح داد

«به دلیل نقض در طراحی پروتکل Terra، مقدار زیادی LUNA جدید تولید شد. اعتبارسنجان، کل شبکه آن‌ها را به حالت تعلیق درآورده است و در نتیجه امکان واریز یا برداشت از هیچ صرافی موجود ندارد.برخی کاربران ما که از مقادیر بسیار زیاد LUNA تازه تولید شده اطلاعی نداشتند و دوباره شروع به خرید آن کردند. با توجه به این نوع خطرات قابل توجه، ما معاملات را به حالت تعلیق درآورده‌ایم.»

با وجود تمام این مشکلات، «دو کوون»، خالق بنیاد لونا، در توییتر به کاربران اطمینان داده که مشکلات برطرف خواهد شد. او در توییت خود نوشت:«می‌دانم که 72 ساعت گذشته برای تمام شما بسیار سخت بوده است. بدانید که من مصمم هستم تا با شما برای برطرف کردن این بحران همکاری کنم و ما با کمک یکدیگر از آن خارج خواهیم شد.»البته Luna و تمام برنامه‌های غیرمتمرکز آن، مانند Anchor Protocol، به طور جدی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

جلیلی

1401/02/25

دیدگاه کاربران

(0 دیدگاه)

ارسال دیدگاه